srijeda, 20. siječnja 2016.

OBD II konektor s 16 pinova (JI962)

OBDII KONEKTOR SA 16 PINOVA (J1962)
Ovo je najčešći tip konektora koji nalazimo u automobilu. Standardni raspored pinova na većini automobila koje susrećemo kod nas prikazan je na slijedećoj slici:
OBDII standardni pinout
Konektor sa gornje slike propisan je i internacionalnim standardima i iako sa na večini europskih automobila koristi raspored dan na njoj postoji ukupno četiri podvrste komunikacije:
  • ISO 9141 - International Standards Organization OBDII komunikacijski mod. Koriste ga Chrysler i vecina europskih i azijskih automobila. Nama je ovaj standard daleko najzanimljiviji. Naši interfejsi rade prema ovom standardu. Koriste se pinovi 4, 5, 7, 15 i 16. Na novijim modelima može nedostajati pin 15 (L-Line)
  • J1850PWM - (Pulse Width Modulated) drugi od tri hardverska standarda prema OBD specifikaciji. Koristi ga Ford. Ovaj protokol koristi pinove 2, 4, 5, 10 i 16
  • J1850VPW - (Variable Pulse Width Modulated) treci hardverski standard koristi ga General Motors, Toyota, Lexus, Isuzu. Ovaj protokol koristi pinove 2, 4, 5, 16 ali ne i 10.
  • J2234(CAN) - najnoviji protokol koji koriste samo neki najnoviji automobili. Vjerovatno ce biti više korišten u buducnosti. Trenutno se može naci u S-class Mercedesu i najnovijim modelima BMW-a, Volvo-a, VW-a i Renault-a. Koristi samo pinove 6 i 14.
Kompletan popis funkcija svih pinova na J1962 konektoru
1 - Ovisno o proizvodacu
2 - J1850 protokol Bus +
3 - Ovisno o proizvodacu
4 - Masa - šasija
5 - Masa - signal
6 - CAN protokol (J-2234) High
7 - ISO 9141-2 K-Line
8 - Ovisno o proizvodacu
9 - Ovisno o proizvodacu
10 - j1850 protokol BUS -
11 - Ovisno o proizvodacu
12 - Ovisno o proizvodacu
13 - Ovisno o proizvodacu
14 - CAN protokol (J-2234) Low
15 - ISO 9141-2 L-Line
16 - Akumulator +
 Neki automobili koriste slobodne linije. Npr. Opeli poslije 1995 imaju razdjeljene četiri K linije, pa se K linija na pinu 7 koristi kao dijagnostička linija kontrolera motora. Pin 3 služi kao linija automatskog mjenjača, centralnog zaključavanja, pin 8 za navigaciju, TID/MID, ATWS/imobilajzer, a pin 12 za airbag i ABS. Na donjoj slici je raspored svih pinova za OPEL vozila:
Opel pinout

2X2 KONEKTOR
Na dosta starijih vozila iz VAG grupacije umjesto 16 pinskog konektora nalaze se dva ili 3 mala konektora sa po 2 pina (tzv. 2x2 konektor). Automobili sa ovakvim konektorima kompatibilni su sa programom VAG-COM no potreban je adapter da bi se spojili na njih. Raspored pinova na ovakvom konektoru ucrtan je na donjoj slici:
2x2 konektor pinout

MERCEDES 38 PINSKI KONEKTOR
MB 38-pinski konektor pinout

Nema komentara:

Objavi komentar