ponedjeljak, 16. siječnja 2012.

Neprijatelj vašeg motora!

Vaš automobil osmišljen je i podešen za rad pri određenom broju okretaja u praznom (leru) hodu. Kada pritisnete papučicu gasa veoma se mali raspon okretaja u minuti prebacuje prijenosom u cilju isporučivanja različitih brzina. Svaki otpor trenjem bit će pretvoren u izgubljeni radni učinak. Čitav niz postupaka koji omogućavaju pokretanje mogu također sakrivati razne uzroke lošeg radnog učinka. Bilo koja površina u motoru, koja predstavlja mjesto realizacije kontakta ili će kliziti, zahvaćati ili se okretati i zahtijevati podmazivanje. U nedostatku pravilnog podmazivanja motora, motorno ulje će se kvariti kako se motor bude više zagrijavao i uslijedit će katastrofalna lančana reakcija događanja. Motor se zagrijava = ulje gubi viskozitet = povećava se trenje = motor se još više zagrijava = ulje se nastavlja kvariti = trenje se povećava i tako u krug sve do totalnog uništenja motora. Što jače motor treba raditi (kako bi isporučio snagu koja mu je potrebna) da automobil dostigne brzinu koju želite, to će trošiti više goriva. Ukoliko uklonite trenje na minimum smanjiti ćete troškove goriva. Zbog svega gore navedenog vrlo je važno da pažljivo birate vrstu motornog ulja. nemojte to olako shvaćati i kupovati najjeftinije ulje. Vjerujte da Vas najjeftinije ulje može na kraju koštati najskuplje (uništenje motora). Upotrebljavajte motorna ulja koja propisuje proizvođač te ga redovno mijenjajte.

Nema komentara:

Objavi komentar