subota, 14. siječnja 2012.

Zašto je problem "loše" gorivo za naše automobile?

Osnova radnog ciklusa četverotaktnog motora bazira se na kompresiji i ekspanziji. Bez odgovarajućih brtvi za ventile nećete moći stvoriti dovoljnu kompresiju kako bi gorivo učinkovito sagorijevalo te će učinak eksplozivne ekspanzije biti znatno umanjen (motor će lošije raditi, slabije "vući", pojavljivat će se neobične vibracije, povečat će se potrošnja goriva...)

Sistem na automobilu za opskrbu gorivom:
- gorivo se iz spremnika dovodi pomoću cijevi za napajanje gorivom.
- potom se razvodi do cilindara pomoću karburatora (starija vozila) ili
ubrizgača goriva (nova vozila)
- paljenje goriva kako bi se stvorila ekspanzija u cilindru motora.

VAŽNO je ispuniti nekoliko čimbenika kako bi gorivo OPTIMALNO izgaralo ( mala potrošnja goriva), a to su:
- gorivo mora imati ispravan omjer gorivo/zrak,
- smjesa gorivo/zrak mora biti jednolika kako bi brzo oksidirala,
- ostaci i krhotine ne smiju sprječavati protok goriva od spremnika do motora.
Sva nova vozila koriste ubrizgače ("dize") goriva umjesto starog sustava koji je rabio veliku i nespretnu stvar pod nazivom karburator ("frgazer"). Princip rada je slićan. Gorivo se mora pomiješati sa zrakom kako bi se stvorio učinkoviti omjer izgaranja za isporuku dovoljne količine energije tijekom sekvence paljenja.

JEDINI način za učinkovito sagorijevanje goriva jest jednolika smjesa gorivo/zrak. Prljave i začepljene mlaznice jednostavno ne mogu to postići.
Cijevi za dovod goriva moraju biti čiste i bez naslaga i taloga. Te se naslage stvaraju iz prirodnih nečistoća koje je moguće naći u gorivu. Prisutni talog može ograničiti protok goriva ili čak slomiti ubrizgavače.
Kod benzinskih motora također su i sviječice podložne stvaranju taloga. Ukoliko su elektrode koje stvaraju iskru začepljene naslagama, neće ibiti ispravan rad motora.

Nema komentara:

Objavi komentar