subota, 21. siječnja 2012.

Što trebate provjeriti na Vašem automobilu?

Ljeto ubrzo stiže, a što je s Vašim limenim ljubimcem? Statistike pokazuju da oko 25 % vozača ima kvar na automobilu prilikom odlaska na ljetni godišnji odmor. Navesti ću najosnovnije stvari s kojim bi mogli imati problema te ih OBVEZNO provjeriti i po potrebi otkloniti.

NAJČEŠĆI PROBLEMI:
1. Pregrijavanje motora
2. Kvar klima uređaja.
3. Kvar na alternatoru ili akumulatoru.
4. Problemi s kočnicama.
5. Problemi s pneumaticima.

PREPORUKA:
1.Prekontrolirati nivo rashladne tekućine (po potrebi nadoliti antifriz - NE VODU), prekontrolirati sve spojeve (po potrebi pritegnuti), provjeriti stanje  gumenih crijeva (malo ih rukom pritisnite, ako se pokazuju sitne pukotine ZAMIJENITE ga), oprati hladnjak od rashladne tekućine (mušice, prljavština, lišće, blato i sl), prekontrolirati sve električne spojeve vezane uz ventilator i termoprekidač, provjeriti da li se termostat otvara ( kod zagrijanog motora na radnu temperaturu oba crijeva što idu sa hladnjaka moraju biti isto topla)
POZOR: Ne uvlačite ruke između motora i hladnjaka dok motor radi, ne otvarajte čep od hladnjaka ili dodatne posude za rashladnu tekućinu dok je motor vruć. Riskirate teške opekotine.

2.Provjeriti stanje klinastog ili kanalnog remena (ako je unutarnja strana remena ispucala, ZAMJENITE ga), provjeriti i očistiti sve električne spojeve, prekontrolirati filter zraka unutrašnjeg prostora vozila takozvani "peludni filter", ako je prljav zamjeniti ga. Izvršiti reciklažu i nadopunu klima uređaja (svake 2-3 godine u servisu koji se bavi time)
3.Provjeriti stanje remena alternatora (isto kao pod točkom 2) te zategnutosti istog, ako "zna "zacviliti" promijenite ga.
4.Vizualno prekontrolirajte stanje disk pločica i samih diskova ( ako vidite da su disk pločice debljine 2-3 milimetra zamijenite ih jer će ubrzo početi strugati po disku te isti uništiti, a vi ostajete bez kočnica uz veliku mogućnost da zablokiraju). Prstom prođite po disku, ako osjetite velike brazde morate ga zamijeniti. Provjerite nivo ulja u posudi za kočiono ulje (ako ga nedostaje vjerojatno su disk pločice pri kraju) nadolijte ga po potrebi. Ulje u kočnicama dobro je promijeniti svake 3-4 godine)
POZOR: Ako niste baš za taj posao prepustite to mehaničaru.
5. Vizualno provjerite da na pneumaticima nema vidljivih oštećenja (rezova, ispupčenja, ispucalosti) te dubina šara mora biti barem 4 mm. Ukoliko primjetite nešto od toga obvezno posjetite vulkanizera.
POZOR: Provjerite stanje rezervnog kotača, dizalice i ključa za kotače.
6. Provjerite ispravnost svih svjetala i pokazivače pravca. Ukoliko ne radi, zamijenite žarulju.
POZOR: Ukoliko imate žarulje s oznakom H ne dirajte ih prstima za staklo.
7. Provjerite stanje tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Provjerite metlice brisača (ako ostavljaju trag zamijenite ih)
Naravno: PROVJERITE NIVO ULJA U MOTORU (po potrebi nadolijte)

Za sav ovaj posao  potrebno Vam je maximalno 1 sat. Ako niste od struke, posjetite svog automehaničara. On Vam je jeftiniji nego bilo koji gore navedeni kvar.
Sjetite se samo sunca, šlep službe, traženje mehaničara, vrućine, a Vaš teškom mukom zarađeni godišnji odmor polako se pretvara u skupu noćnu moru.
Sa željom da Vam se to ne desi, želim Vam sretan i ugodan put.

Nema komentara:

Objavi komentar